Anders Denken Podcast #15 met Marjolein ten Hoonte
Er is krapte op de arbeidsmarkt. Het ene na het andere record wordt verbroken. Waar de sollicitant vroeger in de rij stond voor een baan, sta jij als werkgever nu in de rij voor die sollicitant. Hoe werf en behoud jij dat talent in deze krappe arbeidsmarkt? In onze nieuwste Anders Denken Podcast geeft Marjolein ten Hoonte, directeur arbeidsmarkt en sociale impact bij Randstad Groep Nederland, antwoord.
“Veel Nederlandse bedrijven keken tot nu toe heel traditioneel naar werving- en selectiemethoden. Daar komt nu, noodgedwongen, verandering in. Waar we voorheen vaak uitgingen van een CV, kijken we nu verder dan onze neus lang is. En waar we vroeger voornamelijk mensen op de arbeidsmarkt uitsloten, kijken we nu naar hoe we zo veel mogelijk mensen kunnen insluiten. Wat heeft iemand naast zijn CV nog meer te bieden? Wat zijn diens dromen, ambities en drijfveren? En welk type mens wil jij als werkgever nog meer leren kennen, zodat dit talent op de langere termijn wat voor jou kan betekenen?”
Benieuwd naar de inzichten en adviezen van Ten Hoonte?
Iedere laatste donderdag van de maand kunt u weer een nieuwe aflevering beluisteren van de Anders Denken Podcast. Met deze podcast willen we prikkelen, informeren en inspireren op het gebied van Duurzame Inzetbaarheid.
Kom werken voor paraDIGMA groep en help ons het verschil te maken op het gebied van Duurzame Inzetbaarheid!
GERELATEERDE BERICHTEN
Anders Denken Podcast met Suzanne Meijers: schijnzelfstandigheid van zzp’ers en hoe zit het met ontslagrecht bij verzuim? Wat u moet weten over schijnzelfstandigheid en alles over het ontslagrecht (bij verzuim) In [...]
Wat u moet weten over schijnzelfstandigheid en het ontslagrecht bij een verzuimende medewerker | Anders Denken Podcast #23 met arbeidsrechtadvocaat Suzanne Meijers Een nieuw jaar is op komst en dus zijn [...]
Hoe emotionele intelligentie leiderschap en samenwerking versterkt Wat is emotionele intelligentie? Hoe ontwikkel je het? En waarom draagt emotionele intelligentie bij aan goed leiderschap en een betere samenwerking in teams? In [...]