Adviseur Arbeid en Gezondheid regio Noordoost

Korte omschrijving

32 – 40 uur, regio: Almere, Assen, Deventer, Groningen, Leeuwarden, Lelystad, Zwolle

Pak jij graag een adviserende rol en ga je een extra uitdaging niet uit de weg? Vind je het leuk om bij te dragen aan bewustwording en verandering van gedrag in alle lagen van een organisatie? Solliciteer dan nu bij De Arbodienst als Adviseur Arbeid en Gezondheid!

Bij De Arbodienst werken collega’s met veel plezier en gedrevenheid aan een belangrijk doel: vitale medewerkers in een vitale bedrijfsomgeving. Onze visie op verzuim is onderscheidend en gericht op het creëren van bewustwording en gedragsverandering om organisaties toekomstbestendig te houden. 

Jouw nieuwe baan

Als Adviseur Arbeid en Gezondheid is het jouw doel om verandering en groei te bewerkstelligen in organisaties zodat het verzuimpercentage daalt. Jouw werkdagen als Adviseur Arbeid en Gezondheid kenmerken zich door veel afwisseling. Doordat je bij klanten in alle branches op locatie komt, krijg je steeds weer een uniek kijkje in verschillende keukens. Jouw focus ligt vooral op het bouwen van een goede relatie met jouw klanten en hun medewerkers. Je weet precies hoe jouw klanten werken en waar verbeterpunten liggen. Jouw tact en strategische aanpak komen hierbij uitstekend van pas. Naast de klantbezoeken zorg je ervoor dat de administratieve taken op orde zijn. Je beantwoordt alle e-mails, werkt in verzuimsystemen en belt medewerkers die in het verzuim zijn aangemeld om te vragen hoe het met ze gaat. Zichtbaarheid bij de klant en goede telefonische bereikbaarheid zijn hierbij erg belangrijk. Een perfecte mix van actie en administratie, die wel vraagt om de juiste focus en kwaliteit om goed te kunnen schakelen.

Vanuit jouw rol als adviseur Arbeid en Gezondheid durf je mensen in alle lagen binnen een organisatie aan te spreken op hun gedrag zodat zij zich hier bewust van worden. Dit doe je in gesprekken of overleggen, veelal op de werklocatie van de klant. Je voert gesprekken of overleggen met de verzuimende medewerker, de leidinggevende en HR.

Bij jouw klanten denk je mee en adviseer je om een optimaal verzuimbeleid te realiseren. Je bent hierbij niet alleen gericht op herstel, maar ook op preventie. Omdat jij jouw klanten goed kent, zie je wat er nodig is om de kansen op nieuw verzuim te verkleinen. Je bent verantwoordelijk voor een strakke regie in het verzuim- en re-integratieproces van een verzuimende medewerker; hierin maak je zelf de inschatting over de te nemen stappen en heb je altijd de Nederlandse wet- en regelgeving in je achterhoofd.

De Arbodienst gelooft in jou als autonome en unieke professional. Daarom vinden wij dat je als Adviseur Arbeid en Gezondheid invulling moet kunnen geven aan jouw rol op een wijze die bij jou past. Wij laten ons graag steeds opnieuw verrassen door jouw creativiteit en doortastendheid. Dit doe je niet alleen. Je krijgt intensieve ondersteuning van je teamleider en collega’s, om je verder te helpen in je ontwikkeling. Je maakt onderdeel uit van een enthousiast regionaal team dat bestaat uit o.a. een (bedrijfs)Arts, Arboverpleegkundige, een Praktijkondersteuner Bedrijfsarts en collega Adviseurs. Jullie leren iedere dag opnieuw van elkaar en leveren maatwerk in de begeleiding aan de klanten.

Wat breng je mee?

Je hebt oprechte interesse in mensen en hun verhalen en beschikt over een goed inlevingsvermogen. Je wilt bijdragen aan een duurzaam inzetbaar Nederland en houdt niet vast aan standaardprocedures en protocollen. Je hebt lef en durft out-of the box te denken. 

Daarnaast:
•    Heb je aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
•    Heb je doorzettingsvermogen en ben je ondernemend;
•    Durf je confrontaties aan te gaan en kritisch te zijn naar klanten;
•    Ben je stressbestendig;
•    Heb je uitstekende communicatieve vaardigheden;
•    Heb je een dienstverlenende en collegiale instelling;
•    Ben je in het bezit van een rijbewijs B;
•    Heb je affiniteit met de Arbowetgeving.

Wie zijn wij?

De Arbodienst is onderdeel van paraDIGMA groep: de moedermaatschappij met meerdere opererende labels, gespecialiseerd in duurzame inzetbaarheid. De labels van paraDIGMA groep werken nauw met elkaar samen. Met 900+ geweldige collega’s maken we het verschil op gebied van mens, werk en gezondheid door heel Nederland. Wij zijn ondernemend, hebben passie voor wat we doen, stimuleren anders denken en geven vrijheid om jouw eigen pad te volgen.

De Arbodienst is een gecertificeerde arbodienstverlener met regiokantoren door heel Nederland. Met onze eigenzinnige kijk op verzuim, vitaliteit en arbeidsomstandigheden willen we bewustwording en gedragsverandering creëren in alle lagen van een organisatie. Samen met jouw team werk je vanuit één van de regio’s met als doel: vitale medewerkers in een vitale organisatie.

Wat hebben wij jou te bieden?

Je krijgt veel vrijheid, verantwoordelijkheid en je komt in een gezellig team van adviseurs terecht.

Daarnaast bieden wij:

  • Een uitdagende functie in een ambitieuze werkomgeving;
  • Verbinding met collega’s door sportieve challenges, teamoverleggen en vrijdagmiddagborrels;
  • Een startsalaris dat afhankelijk van jouw leeftijd en ervaring ligt tussen de €2700,- en €4200,- bruto o.b.v. 40 uur;
  • Een laptop en mobiele telefoon zodat jij je functie zo goed mogelijk kunt uitoefenen;
  • Mobiliteitsregeling op maat, met de keuze uit een leaseauto of een mobiliteitsbudget;
  • 27 dagen op basis van 40 uur (plus wat jij extra nodig hebt);
  • Collectieve pensioensverzekering;
  • Contract voor onbepaalde tijd;
  • Een werkcultuur op basis van vertrouwen;
  • Volop mogelijkheden om je talenten verder te ontwikkelen en door te groeien in de organisatie.

Solliciteren?
Ben je enthousiast geworden? En ben jij klaar voor de overstap en ga je voor de #carrièreshift? Solliciteer dan naar de functie van Adviseur Arbeid en Gezondheid.

Heb je eerst nog wat verdiepende vragen voordat je gaat solliciteren?  Geen probleem, je mag altijd contact opnemen met onze enthousiaste collega’s van Recruitment, of stuur een mail naar recruitment@paradigma.nl.

Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Hoe te solliciteren?
Bij paraDIGMA groep zijn wij oprecht geïnteresseerd in jou als persoon. Dat roepen we niet alleen, maar zo richten wij ook onze sollicitatieprocedure in. Om die reden maken wij geen gebruik van motivatiebrieven, maar stellen wij jou direct de vragen die ons een beeld van jou geven. Uiteindelijk is dat voor ons het belangrijkst.

Om verder te gaan in de procedure, ontvangen wij graag antwoorden op de onderstaande vragen samen met je cv:
 

 

 

ZO VERLOOPT DE SOLLICITATIE
HOE ZIET EEN DAG BIJ PARADIGMA GROEP ERUIT?
Ga naar de bovenkant